Minął Miesiąc…

Dużo się działo przez ostatni miesiąc. W związku z dosyc ciekawymi problemami z instrumentowanym sterownikiem karty grafiki na Viście zmuszony byłem przesiąśc się spowrotem na Windowsa XP (w końcu nie zrezygnuję z PerfHUDa dla ładnych okienek i drobnych udogodniej ;) ). Poza tym, musiałem wymienic zasilacz – stary Megabajt peak power 200W (który notabene chodził sobie w moim komputerze od dobrych kilku lat) okazał się według stadka kalkulatorów internetowych o ponad 130W za słaby. Po wymianie na Spire 400 grafika z jakiegoś bliżej mi nieznanego powodu przestała działac, więc skończyłem z Radeonem 9000 – ps_1_4 i vs_1_1. Przez pierwszy tydzień nie mogłem zupełnie przyzwyczaic się do posiadania aż tak starej karty. Poza tym kompilator shaderów DirectX-a (dobrze Xion? ;) ) nie obsługuje niższych targetów niż SM2 – co odebrało mi możliwośc pisania grafiki, tym bardziej teraz, kiedy wywaliłem z silnika kompletnie wsparcie dla FP…

Ma to jednak pozytywne strony. Wreszcie zabrałem się za naukę Symbian dev, napisałem sobie kilka użytkowych tooli w C# o których myślałem od dłuższego czasu oraz poprawiłem lwią częśc tego, co chciałem poprawic w silniku. Dodatkowo podmieniłem stary script-based system materiałów na oparty na plug-inach .dll, opisany na gd.net przez Lombarda – narazie wstępnie przetestowany na REFie ;]

Zacząłem bawic się troszkę lepszymi programami graficznymi niż Milkshape 3D. Po sprawdzeniu darmowych edycji wszystkich pakietów graf. które udało mi się znaleźc, najbardziej do gustu przypadła mi Maya. Starego dobrego MS3D bije na głowę, tworzy się świetnie. Niestety, wersja PLE nie potrafi eksportowac do innych formatów niż .mp. Będę musiał więc dokładnie przestudiowac licencję i byc może napisa emaila do Autodesk celem dowiedzenia się, czy można pisac własne parsery tegoż by napisac toola który przekonwertuje mi .mp na któryś z sensowniejszych formatów. Niestety, w Internecie nie ma specyfikacji .mp, ale z tego co zauważyłem jak dotąd, format zbudowany jest dośc przejrzyście, bez żadnego szyfrowania, więc powinienem rozgryźc jego strukturę w miarę szybko.

Na koniec dodam jeszcze, iż postaram się pisac notki częsciej – chociaż raczej i tak za dużo ludzi tutaj pewnie nie zagląda :P

~ - autor: charibo w dniu Luty 4, 2008.

komentarze 2 to “Minął Miesiąc…”

  1. To daj linka w profilu na Warsztacie, inaczej dosyć ciężko tu komukolwiek dotrzeć :P

  2. Done ;P

Skomentuj

 
