Niezła scena

Hej!

Demoscena zawsze mnie zachwycała. Doskonale wykonane produkcje, wykorzystujące obiekty matematyczne z „granicy światów”, proceduralne generowanie tekstur, siatek czy dźwięku, różne triki w kodzie… Całość wywiera olbrzymie wrażenie na widzu, pozwala rozwinąć skrzydła wyobraźni. Istnieją jeszcze intra – patrząc na te małe programiki powciskane w 64k, 4k i jeszcze mniej, żyłem z przeświadczeniem, że jeszcze długo nic takiego nie napiszę.

Będąc jednak na IGK, przypomniało mi się demko przezentowane swego czasu na Warsztacie o nazwie Quantum Chaos. W trakcie rozmowy z jego twórcą, zostałem uświadomiony, że robienie inter 4k nie jest tak trudne, na jakie wygląda. Dzięki paru sztuczkom zdradzomym przy obiedzie ( ;) ), po powrocie do domu natychmiast zabrałem się za pierwsze testy. Pusty projekt, jedynie z WinMainCRTStartup (bo WinMaina niestety nie ma :P ), po ustawieniu odpowiednich opcji projektu, oraz podmienieniu standardowego, Visualowego linkera na Crinklera, czyli linker który dokonuje równocześnie kompresji, ważył około 500B. Sukces! :)

Następnym krokiem było „poprostu” napisanie właściwej części intra, co nie byłoby trudne, gdyby nie kilka „myków”. Po wywaleniu biblioteki stanadardowej, konwersja int -> float niebardzo chce działać. Możliwość używania funkcji trygon. wymaga kilku trików, na co nigdy bym nie wpadł bez porad. Na szczęście, finalnie udało mi się coś sklecić. Całość ma ~2k po zlinkowaniu Crinklerem. W „intrze” mamy podział na 4 (w miarę) różne sceny, nie ma muzyki ani specjalnego piękna :P Exe`ka (narazie) nie wrzucę, bo jest w nim masa błędów i właściwie działa dobrze tylko na podobnym do mojego sprzęcie – daję za to kilka screenów, a możecie być pewni, że to dopiero początek zabawy w te klocki, bo cholernie to ciekawe i pozwala „oderwać się” od pisania kolejnego efektu graficznego :)

EDIT2:
Demko wywalone, bo nadal nie działa u większości a ja nie mam 2giego kompa do testów aktualnie :P

Screeny:
Screen1

Screen1

Screen1

Screen1

Screen1

Screen1

Screen1

Pozd. :)

~ - autor: charibo w dniu Kwiecień 13, 2008.

komentarzy 5 to “Niezła scena”

  1. To może chociaż filmik :) ?

  2. No, jak jest „feedback” (;)) to poprawię i umieszczę jakoś niedługo, jeśli mi miejsca na serwerze starczy ;)

  3. gowno

  4. xD: tyle to i ja wiem, ale bloga zapchać trzeba :)

    Poza tym, gratuluję anonimowości i braku czegoś, co nazywamy jajami.

  5. Uruchamia się. Jest tylko 1 ale. Wszystko dzieje się tak szybko, że nie da się tego obejrzeć. Nie mógłbyś tego jakoś spowolnić ;) ?

Skomentuj

 
