Nowości

Hej!

Nie pisałem od dawna. Było to spowodowane przede wszystkim wmożoną moją aktywnością „pozakomputerową” na koniec wakacji. Używając komputera jedynie chwilami, nie miałem za bardzo czasu na dodawanie nowych notek. Na szczęście, zaczyna się szkoła, a więc czas odpoczynku (;)) – dlatego też w najbliższym czasie można spodziewać się znaczących update`ów i nowych części Kursu D3D, oraz w miarę regularnych wpisów na tym blogu.

Od jakiegoś nosiłem się z chęcią zmiany Windowsa XP na inny system. Myślałem o Viście, jednak ta jest trochę ciężka, jak na mój nienowy komputer. Postanowiłem więc spróbować jednego z alternatywnych systemów operacyjnych. Mój wybór padł na Windows Server 2008 – mimo, iż jest to serwerowy sysop, bardzo łatwo da się przystosować go do pracy w charakterze stacji roboczej. Poza tym, jest lekki i, co ważne, mogę na nim pisać w D3D10. No, przynajmniej teoretycznie. ATI znów popisało się swoją wirtuozerią pisania sterowników, więc żaden z oficjalnych naturalnie nie działa, wywalając pięknego BSoD-a w czasie bootowania. Napotkałem już ten problem wcześniej, więc postanowiłem poszukać alternatywnych sterów – niestety, bezskutecznie. Omeg jeszcze nie ma, zaś nic innego poprostu nie znalazłem. Cóż, pozostaje czekać…

Nie kodowałem również wiele. No, w sumie to nic nie kodowałem. Między innymi dlatego postanowiłem dołączyć do projektu Warsztatowej Gry. Projekt nieprawdopodobny, ale ma szansę się udać – co z resztą czas pokaże.

Kończąc tę notkę, chciałbym napisać o polskiej grupie scenowej – Plastic. Na tegorocznym NVISION[1][2], jak już zwykle, zaprezentowali bardzo smaczną produkcję Into The Pink, zajmując drugie miejsce w compo. Pomimo względnie technicznie nieskomplikowanych efektów, demo dzięki wyśmienitej muzyce oraz przedniej pracy kamerą bardzo mi się podobało. Poniżej kilka screenów:

plastic snapshot1

 

snapshot3 snapshot4

~ - autor: charibo w dniu Sierpień 31, 2008.

Komentarze 3 to “Nowości”

  1. Programiście gier nie polecam systemu serwerowego. Do dźwięku w grach Microsoft radzi teraz zamiast starego DirectSound używać XAudio2, a ten nie działa na Windowsach serwerowych. Tak że za jakiś czas na takim systemie nie tylko porządnie nie pokodzisz, ale nawet nie pograsz. Po szczegóły zobacz aktualny DX SDK.

  2. Charibo, pijoku, kiedy nastepna czesc kursu ? ;>

  3. d0minikk: jak poprawie dwa buty z geografii, buta z polaka i dwóję z chemii ;DD Ogólnie trzeba przyznać, że nie spodziewałem się takiej jatki w liceum – czasu wolnego mam na lekarstwo niestety. Więc – when it`s done. ;)

Skomentuj

 
