Małe Update`y

Kolejna notka po dwóch miesiącach. Tak, tak, wiem że obiecywałem częste notki i dalsze części kursu. Jednak było to 31 Sierpnia. Już drugiego Września spadł na mnię kubeł zimnej wody. Liceum to nie taka prosta sprawa. Większość czasu zżerają mi dojazdy z i doń, ponad godzina w jedną stronę. Często wracam do domu po 18, a czasem później. Poza tym, właściwie zacząłem poznawać swoje miasto, chodząć często wieczorami – poprostu przestałem spędzać każdą wolną chwilę pracując z komputerem!

No, ale nie ma co marudzić. Nie działo się tu nic nowego od dawna, ale (znowu!) postaram się pisać tu częściej. Głownym problemem, prócz chronicznego braku czasu, jest brak pomysłów na notatki. Również Kurs D3D powstaje (a jak!) dosyć powoli.

Ale co to byłby za wpis, gdybym marudził bez ładu i składu. Toteż przyznam się – trzecim (no dobra, naciąganym ;) )  powodem, dla którego jest tu niewiele update`ów jest pewien projekt. NIe jest on zbyt skomplikowany, kod jest już dosyć daleko posunięty, a pisany był (od podstaw w D3D) może z dwa tygodnie, „po godzinach”. Jest to gra wyścigowa; ścigamy się różnymi ciekawymi pojazdami (znaczy, dopóki nie poszukam grafika ścigamy się sferami), po dziesiątkach różnorodnych terenów (jak znajdę grafika – narazie po jednym terenie, złożonym z paru sfer ;] ). Nie ma jednak ograniczonego toru, gracz zaś może przelatywać przez mapę w dowolny sposób – byleby zaliczył wszystkie checkpointy w odpowiedniej kolejności. Zaimplementowany mam in-game edytor map, gameplay oraz kilka pomniejszych efektów graficznych (normalmapping, bloom – tu wyłączony, oraz cubemapping). Do zaimplementowania zostało GUI, menu, a także udźwiękowienie.

Na koniec może parę screenów:

pipe1 pipe2 pipe3

Reklamy

~ - autor: charibo w dniu Listopad 4, 2008.

komentarze 2 to “Małe Update`y”

  1. Fakt – zmień grafikę, bo na razie nie przypomina to wyścigów :) Przypomniało mi się przy okazji coś takiego: http://www.talula.demon.co.uk/motogp/old_screens/index.html . Jak widać nawet znane gry rozpoczynały w prymitywny sposób. Swoją drogą sam też rozważam napisanie wyścigów. Muszę tylko dopisać fizykę pojazdów.

  2. Tak jak pisałem, wpierw dokończę całość kodu, a potem poszukam grafika „na gotowe”. Z resztą, zobaczymy. :)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: